👩🏫*Як навчати під час війни?
✏️Мета дистанційного навчання під час війни – не лише засвоєння нових знань, а й психологічна підтримка, спілкування, перемикання уваги дітей.
🙅♂️Жодних негативних оцінок, об’ємних домашніх завдань тощо – навчання повинно стати допомогою дитині, а не черговим стресом та хвилюваннями.
📝Зараз не час фокусуватись на вивченні нового матеріалу. Заняття мають бути орієнтованими на повторювання – це буде ефективніше.
📚Варто уникати негативних оцінок та великих за обсягом домашніх завдань. Натомість слід створювати для учнів ситуації успіху, позитивну мотивацію, хвалити їх.
🙇♀️Ставтеся з розумінням до дитячої розсіяності, неуважності та інертності під час онлайн уроків.
📱Не забувайте про загальні правила дистанційного навчання та гігієну користування гаджетами. В умовах інформаційної війни педагогам важливо розвивати в учнів критичне мислення та разом вчитися перевіряти інформацію, розпізнавати фейки, маніпуляції, аналізувати різні точки зору.
💛Вчителі мають підбадьорювати дітей, а не залякувати негативом під час уроків. А відволікатися варто лише на підтримку та турботу, а не на актуальні новини.
👩🏫Навчання у такий складний час – це новий виклик для педагогів, але знайте, що безумовна любов до дітей та підтримка допоможе стабілізувати психологічний стан дитини.
❤️Говоріть із дітьми про емоції та почуття. Приділяйте час розвитку емоційного інтелекту.
👩👦Пам’ятайте, якщо ви зауважили, що ваш учень надто тривожний, плаксивий або агресивний, одразу зверніться до психолога школи для подальшої психологічної підтримки дитини._За матеріалами Освіторії_
🙅♂️Жодних негативних оцінок, об’ємних домашніх завдань тощо – навчання повинно стати допомогою дитині, а не черговим стресом та хвилюваннями.
📝Зараз не час фокусуватись на вивченні нового матеріалу. Заняття мають бути орієнтованими на повторювання – це буде ефективніше.
📚Варто уникати негативних оцінок та великих за обсягом домашніх завдань. Натомість слід створювати для учнів ситуації успіху, позитивну мотивацію, хвалити їх.
🙇♀️Ставтеся з розумінням до дитячої розсіяності, неуважності та інертності під час онлайн уроків.
📱Не забувайте про загальні правила дистанційного навчання та гігієну користування гаджетами. В умовах інформаційної війни педагогам важливо розвивати в учнів критичне мислення та разом вчитися перевіряти інформацію, розпізнавати фейки, маніпуляції, аналізувати різні точки зору.
💛Вчителі мають підбадьорювати дітей, а не залякувати негативом під час уроків. А відволікатися варто лише на підтримку та турботу, а не на актуальні новини.
👩🏫Навчання у такий складний час – це новий виклик для педагогів, але знайте, що безумовна любов до дітей та підтримка допоможе стабілізувати психологічний стан дитини.
❤️Говоріть із дітьми про емоції та почуття. Приділяйте час розвитку емоційного інтелекту.
👩👦Пам’ятайте, якщо ви зауважили, що ваш учень надто тривожний, плаксивий або агресивний, одразу зверніться до психолога школи для подальшої психологічної підтримки дитини.
Навички, які необхідні педагогу, щоб надавати дітям підтримку
✅Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потрібно, щоб її почуття приймали та поважали: можна спокійно та уважно вислухати дитину; можна визнавати почуття дитини словами «так», «хм», «зрозуміло»;
можна назвати почуття: «ти стурбований», «ти засмучена», «ти сердитий».
✅Покажіть, що розумієте бажання дитини. Надайте її можливість уявити це: «Я б хотіла, щоб такого не було, щоб все у нас було спокійно і не потрібно було переживати за батьків/чи за цю ситуацію» (як приклад).
Вміння ставити питання, які спонукають дитину до розмови: «Я уважно тебе слухаю...», «Це важливо, що ти розповідаєш...», «Міг би ти розповісти про це більше.»
✅Встановлення відносин, що базуються на довірі.
✅Надання корисного та заохочувального зворотного зв’язку.
✅Вміння концентрувати увагу на можливостях та рішеннях, а не на проблемах.
✅Спостерігати за поведінкою дитини тривалий час.
✅Розуміння та правильне використання невербальних засобів вияву почуттів; терпиме та неупереджене ставлення.
✅Чуйність та співчуття.
Навички, які необхідні педагогу, щоб надавати дітям підтримку
✅Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потрібно, щоб її почуття приймали та поважали: можна спокійно та уважно вислухати дитину; можна визнавати почуття дитини словами «так», «хм», «зрозуміло»;
можна назвати почуття: «ти стурбований», «ти засмучена», «ти сердитий».
✅Покажіть, що розумієте бажання дитини. Надайте її можливість уявити це: «Я б хотіла, щоб такого не було, щоб все у нас було спокійно і не потрібно було переживати за батьків/чи за цю ситуацію» (як приклад).
Вміння ставити питання, які спонукають дитину до розмови: «Я уважно тебе слухаю...», «Це важливо, що ти розповідаєш...», «Міг би ти розповісти про це більше.»
✅Встановлення відносин, що базуються на довірі.
✅Надання корисного та заохочувального зворотного зв’язку.
✅Вміння концентрувати увагу на можливостях та рішеннях, а не на проблемах.
✅Спостерігати за поведінкою дитини тривалий час.
✅Розуміння та правильне використання невербальних засобів вияву почуттів; терпиме та неупереджене ставлення.
✅Чуйність та співчуття.
Техніки позитивного звернення до учнів, що
гармонізують соціокультурний простір
👉Техніка „Я висловлювання” (до класу і до окремого учня)Я хотіла б щоб ви (опанували, навчились, засвоїли) допоможіть мені, будь ласка, (зробіть, прочитайте, напишіть, виконайте) …
👉Техніка надихання (до класу)Я хочу вас навчити … Це не просте завдання, але я вірю, що кожен з вас опанує цей (… спосіб) і ви успішно справитесь з цим завданням. Я ( знаю, відчуваю, бачу, вірю), що ти справишся з цим завданням і в тебе все вийде, зосередься і постарайся..Я вірю, що ти знайдеш в собі сили виконати це завдання.
👉Техніка схвалення (до класу)
Я така задоволена, що ми всі сьогодні так дружно і злагоджено попрацювалиМені приємно про це сказати, що сьогоднішню тему ви так уважно слухали і тому так добре засвоїли. (до учня).Як добре, що ти повірив у свої сили і виконав це завдання.Як чудово, що ти не зупинився перед труднощами, а подолав їх.
👉Техніка спонукання (до класу)
А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і постарайтеся вловити основну думку. (до учня)
Зосередься, подумай і зверни увагу на ось цей пункт.
👉Комбінація технік надихання-схвалення
Надихнути і схвалити як уже успішно зроблену справу. (до класу і до окремого учня)Я (вірю, знаю, відчуваю), що ми зробимо цю аплікацію і всі попрацюємо дружно і злагоджено, кожен добре постарається.
👉Комбінація технік надихання спонукання
Я( відчуваю, знаю, вірю), що цю задачу зрозуміють всі, тільки зосередьтеся, уважно послухайте і ви всі зрозумієте.
👉Комбінація технік спонукання-схвалення (до класу і до окремого учня)
Зосередьтеся, подумайте і ви дасте відповідь на запитання, яке я зараз поставлю.
Я впевнена, що ви добре попрацюєте, дасте чудові відповіді.
Рекомендації для педагогів, зацікавлених у
створенні сприятливого психологічного мікроклімату в класі
👉Техніка схвалення (до класу)
👉Техніка спонукання (до класу)
А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і постарайтеся вловити основну думку. (до учня)
👉Комбінація технік надихання-схвалення
👉Комбінація технік надихання спонукання
👉Комбінація технік спонукання-схвалення (до класу і до окремого учня)
Я впевнена, що ви добре попрацюєте, дасте чудові відповіді.
Ø Відмовитися від правила підкреслювати здібності одних учнів і недоліки інших.
Ø Відмовитися від прямого протиставлення дітей один одному.
Ø Не «пиляти» й не сварити при всьому класі.
Ø Помічати найменші кроки до компромісу егоцентричних школярів, але не підкреслювати це різко, як щось несподіване.
Ø Звертатися до всіх на ім’я і вимагати цього від дітей.
Ø Постійно підкреслювати, що відносини у класі повинні визначатися не лише успішністю, а й тими добрими справами, які людина зробила для інших.
Ø З повагою ставитися до особливостей дівчат і хлопців.
Ø Усе, що відбувається з учнями, сприймати всерйоз.
Ø Мотивувати дітей бути прикладом для всієї школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар